Ilie Coleșa (AUR) despre Legile Educației: Dezbaterile din comisii sunt de formă. Amendamentele propuse de AUR și de societatea civilă vor fi tranșate în spatele ușilor închise

Deputatul AUR Ilie Coleșa a declarat, într-o conferință de presă, că cele două legi ale educației sunt trecut rapid prin comisiile din Camera Deputaților. Dezbaterile sunt de formă, iar orice amendamente propuse de AUR și de societatea civilă sunt respinse de către majoritatea parlamentară. Cei care au promovate aceste legi nu au dorit să țină cont de nevoile copiilor și ale părinților acestor copii, a punctat Coleșa.

„Cele două legi ale educației – pentru învățământul preuniversitar și pentru învățământul universitar – sunt trecute rapid prin comisii. În Comisia de învățământ este un adevărat maraton al așa-ziselor dezbateri asupra legii învățământului preuniversitar. Săptămâna trecută s-au discutat în Comisia de învățământ amendamentele depuse de AUR și cele înaintate de către societatea civilă la acest proiect de lege și încă din prima zi în care s-au dezbătut aceste amendamente a devenit cât se poate de clar că aceia care au promovat aceste legi nu au dorit să ia în seamă nevoile și părerea beneficiarilor acestor legi – copii și a părinții acestor copii”, a declarat Ilie Coleșa.

Deputatul AUR a precizat că o chestiune cât se poate de gravă este că în forma propusă, legile educației aproape că interzic înființarea școlilor confesionale. O altă problemă o reprezintă ideologia de gen – legile educației conțin o definiție a conceptului de „diversitate” care face referire la drepturile minorităților sexuale. Ori, această ideologie neomarxistă nu își are locul în învățământul românesc.

„S-au discutat în Comisia de învățământ din Camera Deputaților amendamentele pe care cultele bisericești le-au propus. De asemenea, s-au dezbătut mai multe principii: în primul rând, așa cum este elaborată forma inițială a legii de către Guvern, legea aproape că interzice înființarea unei școli confesionale. Se permite doar păstrarea actualelor școli confesionale, însă nu crearea altora noi.

S-a mai discutat ce se înțelege prin diversitatea care va fi promovată în actualele legi ale educației, care este definită destul de vag, devenind un instrument de ideologizare. Diversitate este definită cultural, etnic, sexual, însă nu și religios. În ceea ce privește drepturile așa-ziselor minorități sexuale, nu dorim ca acestea să fie predate în școli ca normalitate. Din păcate, majoritatea parlamentară susține astfel de valori, iar aceste amendamente vor fi tranșate în spatele ușilor închise, conform tradiției PSD-PNL”, a mai spus deputatul AUR Ilie Coleșa.