Sub mandatul lui Grindeanu, CFR devine un pericol public! Accident mortal în Olt!

Un șef de tren a murit în urma unui accident feroviar în județul Olt, unde două trenuri de marfă au fost implicate miercuri dimineaţă într-un accident feroviar, la ieşirea din staţia CFR Mihăeşti spre Caracal în județul Olt. Trei trenuri de pasageri operate de CFR Călători sunt oprite în stații, iar călătorii vor fi preluați de mijloace auto.

Un bărbat a murit, alte două persoane sunt la spital

ACTUALIZARE 13.03 Bărbatul care a murit avea 60 de ani. Corespondentul Digi 24 transmite că alte două persoane au fost rănite și au fost duse la spital. „Victima a fost găsită de salvatori în cabina locomotivei, cu leziuni incompatibile cu viața, neîncarcerată.

Pompierii continuă misiunea pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor, iar autoritățile competente au preluat cazul pentru cercetări”, a transmis ISU Olt.

Reacția ministrului Transporturilor

ACTUALIZARE 12.55 Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis condoleanțe familiei șefului de tren care a murit.

„În astfel de momente cumplite, transmit condoleanțe familiei șefului de tren care și-a pierdut viața în accidentul feroviar de astăzi. Sunt, în permanență, informat de situația de la fața locului. În prezent, Planul Roșu este activat. Situația a fost provocată de deraierea vagoanelor unui tren privat de marfă. Solicit AGIFER să stabilească rapid cauzele accidentului, astfel încât justiția să îi poată pedepsi pe cei vinovați de această tragedie”, a scris Grindeanu pe Facebook.

Domnule ministru, știți că pe 16 februarie a fost Ziua CFR-iștilor? Știți că noi, cei care asigurăm siguranța circulației, suntem obligați să efectuăm vizite medicale, evaluări psihologice, examinări periodice și instruiri lunare? Cu toate acestea, suntem încadrați în condiții de muncă normale? De ce nu se pune în aplicare art. 28, pct. l din Legea 360/2023? Credeți că la 65 de ani mai suntem apți din punct de vedere medical pentru siguranța circulației? Numiți la conducerea regionalelor directori care nu fac altceva decât să distrugă ceea ce a mai rămas bun la calea ferată! Știți cumva în ce condiții mizerabile lucrăm?
Ați economisit bani eliminând revizia la intrarea în serviciu! Atât timp cât nu se investește în infrastructură și în materialul rulant, cât angajările și promovările se fac doar pe pile și șpăgi grele, iar pensionarii încă lucrează în sistem, vom asista la accidente de acest gen! Păcat, domnule ministru, că ieșiți în public doar la astfel de evenimente nenorocite! Vă așteptăm printre noi, să vedeți în ce condiții se lucrează la calea ferată! Dar sunt convinsă că nu circulați cu trenul…”, transmite un utilizator nemultumit, pe Facbeook.

Cele două trenuri implicate, operate de companii private

ACTUALIZARE 12.45 Potrivit informațiilor fucnizate de CFR SA, compania care administrează rețeaua de căi ferate din România, cele două trenuri implicate în accident sunt marfare operate de companiile private PINK și Rail Cargo. Șeful de tren de pe garnitura Pink a murit. Accidentul a avut loc în jurul orei 10.45. Două vagoane din compunerea garniturii Rail Cargo au deraiat și au acroșat locomotiva marfarului PINK. Trenul Rail Cargo avea în compunere 19 vagoane (goale) şi circula pe distanţa Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul PINK avea în compunere 19 vagoane (Transcontainer) şi circula pe distanţa Curtici – Giurgiu Nord. Trenurile CFR Călători afectate de închiderea traficului Trei trenuri ale CFR Călători staţionează în gări. Este vorba de IR 1591 în Măldăieni, IR 1823 în Roşiori Nord, R 9015 în Drăgăneşti Olt. CFR Călători anunță că va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *