Dumitru Flucuș (AUR): România a pierdut investiții importante din partea Chinei. De vină sunt politicienii ce au fost la putere timp de 20 de ani

Deputatul AUR Dumitru Flucuș a declarat că, din cauza lipsei de viziune a guvernanților în ultimii douăzeci de ani, România a pierdut investiții importante din partea Chinei. Declarația a fost făcută în urma unei întâlniri de lucru a Grupului de prietenie parlamentară româno-chineză, ce a avut loc la ambasada Chinei săptămâna aceasta, la invitația Excelenței Sale, ambasadorul Han Chulin.

În ultimii douăzeci de ani, conducerile politice din țara noastră au redus drastic, în mod unilateral, colaborarea cu partea chineză, deși între cele două state au existat relații excelente de-a lungul vremii, a punctat Dumitru Flucuș.

Deputatul AUR a reamintit că, în 2013, ministrul de externe chinez i-a prezentat prim-ministrului Victor Ponta câteva propuneri concrete printre care se aflau modernizarea portului Constanța și finalizarea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.

„China dorea să intre în Europa prin România, țara cu care avea cele mai bune relații. În mod surprinzător partea română a refuzat aceste oferte și a redus la minim legăturile cu China.

Aceasta s-a reorientat, a cumpărat portul Pireu din Grecia, l-a modernizat și de acolo transportă mărfurile în Europa prin Serbia, Ungaria, Slovacia și Polonia, țări care au profitat de ezitările României si s-au grăbit sa fie noii prieteni si parteneri ai Chinei, deși istoric noi eram clar mai bine plasați și preferați. Investițiile chineze în aceste țări sunt de zeci de ori mai mari decât cele de la noi”, a precizat Flucuș.

Deputatul AUR a mai spus că, în urma întâlnirii cu reprezentanții chinezi, este încrezător că această colaborare va fi reluată.

Reamintim că, în urmă cu douăzeci de ani, China s-a oferit să finanțeze:

1. Modernizarea portului Constanța astfel încât tot comerțul Chinei cu Uniunea Europeană să treacă pe acolo, iar România să încaseze toate taxele vamale pentru intrarea acestor mărfuri în UE. Era vorba de un venit foarte mare pentru țara noastră.

2. Construirea unei linii de cale ferată de mare viteză (350km/oră) de la Curtici-București -Constanța, astfel încât containerele de mărfuri din port să fie trimise repede spre Europa, iar tirurile care veneau la noi în țară din vest sa fie urcate pe tren și să ajungă în două ore și jumătate în București fără să mai circule pe șosele.

3. Construcția de ferme pentru creșterea porcilor, oricât de multe am fi putut, urmând ca toată producția care nu putea fi consumată de piața internă să o cumpere China.

4. Repornirea combinatului Oltchim la capacitatea proiectată urmând ca absolut toată producția să fie cumpărată de partea chineză.

5. Finalizarea reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă.