Dr. Ing. Marius Lulea: „Planul Simion susține producătorii naționali pentru modernizarea infrastructurii feroviare din România”

În cadrul unei conferințe de presă, Dr. Ing. Marius Lulea, alături de echipa de specialiști AUR și George Simion, candidatul partidului la funcția de președinte al României, a prezentat Planul Simion pentru infrastructura feroviară. Acest plan pune un accent deosebit pe susținerea industriei naționale, ca element central în modernizarea și revitalizarea transportului feroviar din România.

„România are o istorie îndelungată în producția de trenuri și locomotive, însă în ultimii ani guvernele au ales să favorizeze companii străine prin licitații controversate, în loc să susțină producătorii interni. Noi propunem să schimbăm acest lucru prin Planul Simion, oferind prioritate companiilor românești precum Astra Arad, Softronic Craiova, Remar Cluj și Electroputere Craiova,” a afirmat Dr. Lulea.

El a subliniat că, în prezent, România se confruntă cu un sistem feroviar complet depășit, cu trenuri care circulă cu o viteză medie de sub 50 km/h și întârzieri cumulate de peste 2,4 milioane de minute doar în 2023. „Aceste întârzieri, echivalentul a 4,6 ani de așteptare pentru pasageri, sunt dovada clară că actuala infrastructură nu poate face față cerințelor moderne. Nu putem accepta ca în secolul XXI să avem o rețea feroviară care nu funcționează la parametri normali,” a spus Lulea.

Planul Simion propune o abordare dublă: investiții masive în infrastructura feroviară și un program ambițios de achiziție de trenuri și locomotive noi. „Producția internă trebuie revitalizată, și asta putem face prin contracte acordate fabricilor noastre. Este inadmisibil ca fabrici precum Astra Arad și Softronic Craiova, care produc locomotive și trenuri competitive la nivel european, să nu fie prioritizate în România,” a adăugat Dr. Lulea.

Un alt aspect important al Planului Simion este refacerea industriei siderurgice românești, care, înainte de 1989, producea elemente de cale ferată în combinatele din Călărași, Reșița, Hunedoara și Galați. „Guvernările corupte ale PSD și PNL au închis aceste combinate esențiale pentru infrastructura națională. Planul Simion prevede refacerea acestor capacități de producție, pentru a avea o rețea feroviară modernă și sigură,” a explicat Lulea.

În concluzie, Dr. Ing. Marius Lulea a declarat: „Planul Simion nu este doar un proiect pentru transportul feroviar, ci un plan pentru a sprijini industria românească și a aduce România pe drumul corect al dezvoltării economice. Susținerea producătorilor naționali este cheia pentru viitorul infrastructurii feroviare și al economiei noastre.”