Dorinel Cosma (AUR): Județul Botoșani este permanent ocolit de marile programe de investiții în infrastructură

Autoritățile centrale au reușit performanța de ocoli în permanență zona Moldovei, respectiv regiunea Nord-Est, când planificau investiții pe teme importante – infrastructură, dezvoltarea economică, sănătate și educație. În ceea ce privește infrastructura, un exemplu recent este cel au Autostrăzii A7, care nu a inclus în plan și județul Botoșani, susține senatorul AUR Dorinel Cosma, care a sesizat Ministerul Infrastructurii pe această temă.

Dorinel Cosma afirmă că, fără investiții substanțiale și fără includerea acestei regiuni în marile programe de dezvoltare, decalajul dintre Moldova și alte zone mai dezvoltate ale țări nu se va putea reduce.

„Ce mai săracă regiune a României este Moldova, regiunea Nord-Est, unde PIB-ul pe locuitor este sub jumătate din media europeană şi de peste trei ori mai mică decât cel al regiunii Bucureşti-Ilfov. Judeţul Botoşani timp de 30 de ani a fost ocolit de marile programe de investiţii în infrastructură, cum constatăm şi în pIanurile de proiectare a autostrăzii A7”, a punctează senatorul.

Dorinel Cosma subliniază că, dacă autoritățile ar aloca fondurile necesare modernizării infrastructurii din zona Moldovei, aceasta ar putea să se dezvolte: „prin existenţa unor legături de transport mai bune cu autostrada A7, regiunea Nord-Est ar trebui să devină o destinaţie mai atractivă pentru afaceri şi investiţii, contribuind astfel la creşterea economică şi la crearea de noi locuri de muncă, dar şi la consolidarea coeziunii teritoriale a României. Pe Iângă asta, ar reduce timpii de călătorie ai botoşănenilor”.

Prin sesizarea adresată ministrului Infrastructurii, Sorin Grindeanu, senatorul AUR Dorinel Cosma a solicitat răspunsuri la următoarele întrebări:

  1. Există în curs de derulare proiecte în vederea modernizării reţelelor de transport rutier care să lege judeţul Botoşani de autostrada „Moldover A7, iar dacă da, care vor fi rutele şi termenele de finalizarea a lucrărilor de modernizare?
  2. De ce în planul iniţial al proiectării autostrăzii A7 nu a fost inclus şi judeţul Botoşani, având în vedere precaritatea investiţiilor de dezvoltarea a infrastructurii rutiere Ia nivelul regiunii de Nord-Est, menţinându-se dezechilibrele între Transilvania, Muntenia şi MoIdova?
  3. Care este situaţia la zi a lucrărilor pe fiecare lot din componenţa Autostrăzii A7, inclusiv termenul asumat pentru recepţiile finale ale şantierelor?