Dorinel Cosma (AUR) îl interpelează pe ministrul Transporturilor cu privire la starea precară a infrastructurii feroviare

Senatorul AUR Dorinel Cosma a supus atenției ministrului Transporturilor problemele grave din sectorul feroviar – căile ferate, podurile și tunelurile sunt într-o starea avansată de degradare, iar în lipsa investițiilor s-ar putea produce oricând adevărate tragedii. Nepăsarea de care au dat dovadă autoritățile și partidele ce s-au perindat la guvernare în ultimii 30 de ani și-a lăsat amprenta asupra întregii infrastructuri feroviare, constată senatorul.

Dorinel Cosma prezintă succint tabloul dezastrului: astfel, potrivit datelor colectate din multiple surse, cifrele care indică depășirea termenelor de scadență la reînnoire a componentelor rețelei feroviare  sunt de 73% în cazul liniilor de cale ferată curente și directe, 53% în cazul podurilor și podețelor, 84% din instalațiile de semnalizare în liniile curente, 90% din liniile electrice de joasă tensiune, 65% din substațiile de tracțiune electrică, 71% din posturile trafo și 92% în cazul instalațiilor de semnalizare în stații.

În ceea ce privește tunelurile, din 187 de tuneluri existente la momentul actual în România, scadența la reînnoire a fost depășită în cazul a 65 dintre acestea, 20% având o vechime mai mare de 100 de ani, iar 64% o vechime cuprinsă între 40 și 100 de ani.

Cifrele sunt alarmante și ele indică foarte clar faptul că transportul feroviar în România nu se mai realizează în condiții de siguranță, precizează senatorul AUR Dorinel Cosma, care solicită Ministerului Transporturilor să transmită răspunsuri la următoarele întrebări:

 1. Care sunt demersurile inițiate de ministerul pe care îl conduceți pentru remedierea situației dezastruoase în care se află în prezent rețeaua feroviară din România?

2. Care este cuantumul fondurilor alocate pentru reînnoirea și modernizarea transportului feroviar ?

3. Când estimați că vor fi reînnoite componentele rețelei feroviare care au depășit termenul  de scadență la reînnoire?

4. Câte componente ale rețelei feroviare au depășit, la momentul actual, termenul de scadență la reînnoire la nivelul județului Botoșani?