Cum reacționează părinții la ideea interzicerii festivităților de premiere: „Propun să se desfinteze Oscar-ul pentru că actorii mai puțin buni să nu fie umiliți”

Proiectul renunțării la festivitățile de premiere la final de an școlar stârnește dezbateri aprinse în mediul online luni, 13 iunie.

O profesoară din Bacău a lansat o petiție în mediul online prin care solicită renunțarea la premierea publică a elevilor, la finalul anului școlar, conform ziare.com.

Printre argumentele pe care le aduce este și suferința celor cu rezultate mai puțin bune. Totodată, profesoara menționează și încălcarea datelor cu caracter personal.

Vestea a adunat sute de comentarii. Părerile sunt împărțite, totuși, cei mai mulți sunt porniți împotriva renunțării la festivitățile de premiere.

Mulți sunt împotriva renunțării:


„Să înțeleg că doamna prof este printre cei ce abia au trecut școală și de aici asemenea frustări?! Sărăcuța.”

„Frustrați întotdeauna vor fi. De ce să nu fie evidențiați elevii buni? Dar să fie buni cu adevărat și nu făcuți din pix sau de milă că-i cotogenesc părințîi dacă nu-s zecari pe linie.”

„Trimiteți odraslele mai des pe la școală dacă vă este rușine cu rezultatele obținute la sfârșit de an.”

„Cândva în România era o mândrie pentru părinți, profesori și elevi festivitatea de premiere la sfârșitul anului școlar.

Încet, încet devine o rușine doar asta nu copiasem din marile democrații!

Se pare că doamna în cauză din Bacău nu este mândră de rezultatele elevilor săi!”

„Este normal să fie premiați, este meritul lor, destul bursele de merit sunt jalnice și nu-i stimulează deloc. Performanțele trebuiesc premiate!”

„Propun să se desfinteze Oscar-ul pentru că actorii mai puțin buni să nu fie umiliți – în ce lume trăim.”

„Să se scoată și premierea sportivilor pentru a nu se simți umiliți cei care nu prind podiumul. Mare ți-e grădina!”

„În România, să fii inteligent, priceput, onest, principial, conștiincios, să fii bun, devine, încet-încet, ceva rușinos.”

„Pe principiul, decât să ne zbatem să-i facem pe ăia proști mai deștepti, mai bine îi facem pe ăia deștepti să pară proști.”

„Nu credeam că puteam auzi o inepție mai mare și mai ales emisă de un cadru didactic!

Nu este târziu că acest profesor dacă nu-i place sistemul să-l părăsească. Este mai bine pentru el și pentru sistem.”

„Umilirea celor care au rezultate mai puțîn bune? Păi și cine naiba îi pune să aibă rezultate proaste? Treaba lor de copii care este, nu să învețe?”

„Cei cu rezultate mai puțin bune să pună mâna pe carte. Eliminăm examene, bareme doar cumva să nu supărăm mediocritatea!”

„Suferința asta de care vorbește doamna e necesară: clădește caractere puternice. Nimic în viață nu se obține decât cu trudă cu sudoare și cu suferință. Restul este poezie…Cine știe o altă cale e pe lângă drum.”

„Eliminați toate amintirile frumoase, tot ce îi poate motiva! Lipsiți-i pe copii de emoțiile încheierii unor etape în viață! Handicapați-i emoțional! De ce se dorește discriminarea copiilor sârguincioși?”

„Vă gândiți la cei slabi că suferă, dar la cei buni, de ce nu va gândiți! Să învețe toți nu să aștepte pomană. Și atunci nu mai suferă niciunul. Doamna profesoară apară lenea și putorile. Rușine.”