Criză acută de șoferi în România: Companiile preferă să importe muncitori din Asia în loc să își plătească propriii cetățeni!
![](https://ropres.ro/wp-content/uploads/2025/02/sofer-camion-780x470.webp)
România se confruntă cu un deficit major de șoferi profesioniști. Ar fi necesari aproximativ 150.000 de conducători auto pentru TIR-uri, camioane, autobuze și taxiuri. Mulți dintre șoferii români au ales să plece în vestul Europei, fiind atrași de salarii mai mari, ceea ce i-a determinat pe angajatori să caute soluții la mii de kilometri distanță, în țări din Asia, relatează Observator News.
Într-un poligon auto din Filipine, sute de șoferi de TIR susțin testele necesare pentru a putea lucra în România, motivați de salarii de patru-cinci ori mai mari decât cele din țara lor.
„Vreau să lucrez în România pentru că am auzit că salariul este foarte bun şi ştiu că românii sunt foarte drăguți”, spune un șofer din Filipine.
Un trai mai bun
„Avem un target pentru 3.000 de șoferi, dintre care deja am selectat mai mult de o mie. O să aibă un salariu între 850-1000 euro pentru condus în țară, iar cei care vor ieși în Uniunea Europeană o să aibă undeva la 2300-2500 de euro”, spune Yosef Peisakh, managerul unei companii care aduce forță de muncă din străinătate, citat de Observator News.
În țară, asiaticii care au fost deja angajați ca șoferi declară că s-au adaptat rapid la traficul din România. „În țara mea, conduceam pe partea stângă, dar în România conducem pe partea dreaptă. Asta e diferența principală”, spune Asanka, șofer din Sri Lanka.
Pentru a facilita recrutarea șoferilor străini, autoritățile au modificat legislația, permițând susținerea examenului pentru atestatul de taximetrist, șofer de ride-sharing sau transport marfă și persoane și în limba engleză, nu doar în română.
Șoferii români aleg, în multe cazuri, să lucreze în țări precum Franța, Germania, Italia sau Olanda, ceea ce a dus la o criză severă în sectorul transporturilor. În același timp, însă, șoferii asiatici implicați în livrări pe mopede și biciclete au fost responsabili pentru aproape 90 de accidente rutiere anul trecut. Majoritatea s-au întâmplat din cauza neacordării de prioritate și a lipsei de atenție la schimbarea direcției de mers.