Cristian Ivănuță (AUR): Noile proiecte de legi ale educației, atentat la adresa identității naționale

Programa școlară este pe zi ce trece mai orientată către valori străine poporului român. În noile proiecte de legi ale educației se vorbește tot mai des despre introducerea unor materii de studiu pentru elevi ce orbitează în jurul ideologiei de gen. Deputatul AUR Cristian Ivănuță consideră că adoptarea valorilor occidentale de acest tip reprezintă un pericol la adresa identității naționale. Din păcate, constată deputatul AUR, partidele ce au fost la guvernare timp de 32 de ani au pus bazele acestei transformări nefericite a educației din România.

„Așa-zisa reformă s-a făcut doar într-un singur sens: al descompunerii, privatizării și lichidării școlii românești clasice în numele educației active, alternative și incluzive.

Momiți de frumoasa idee că elevul se află în centrul procesului educativ, s-a pus pe roate o rețea de educație bazată pe un dubios parteneriat public-privat, școală-părinți- ONG-uri-corporații, pentru a deturna educarea copiilor de la valorile naționale, morale și religioase. În expunerea de motive a proiectelor de legi suntem informați că rațiunea de a fi a legii este de a ajuta la aderarea României la OCDE (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică). Așadar, centrul de greutate al acestei noi reforme cade în afara preocupării pentru sprijinirea învățământului, școala este reformată din motive conjuncturale, de oportunitate politică, după norme și interese care nu sunt specifice școlii, explică Cristian Ivănuță într-o declarație politică.

Deputatul AUR constată, în urma analizării proiectelor de legi din domeniul educației, că o poziție proeminentă este acordată unor valori curente pe piața ideologică globală precum diversitatea, echitatea, incluziunea – valori care au erodat sistemele de învățământ public din țările avansate.

Cristian Ivănuță a criticat recomandarea recentă pe care a făcut-o Inspectoratele Școlare Județene referitoare la posibilitatea consultării și utilizării de către cadrele didactice, la orele de consiliere și orientare, a Manualului pentru predarea și integrarea la clasă a egalității de gen, aceasta venind la sugestia Coaliției pentru Egalitate de Gen. Manualul deconstruiește majoritatea materiilor școlare, analizându-le din perspective ideologiei de gen.

Deputatul AUR consideră că această recomandare îi va afecta negativ pe elevi, care vor fi educați în spiritul ideologiei LGBTQ, conform căreia identitatea de gen este definită ca o experiență personală, subiectivă și adânc înrădăcinată a unei persoane cu privire la genul ei, care poate corespunde sau nu sexului de la naștere.

„Observăm astfel cum o ideologie utopică egalitaristă este transpusă și în rândul sexualității, în beneficiul unei pseudo-elite ce urmărește consolidarea puterii pentru a lovi în familie, școală, Biserică și națiune”, a conchis Ivănuță.