Cine finanțează partidul AUR? Iată care sunt sursele

Lulea Marius, membru fondator al AUR, explică pe pagina sa de socializare care sunt sursele de finanțare ale AUR.

Sunt două categorii principale de sursă de finanțare: contribuțiile candidaților și donațiile venite din partea membrilor și susținătorilor:

„Expresia: „cine finanțează AUR” este una des folosită împotriva AUR, ca și cum nu ar fi posibilă autofinanțarea.

Dar voi răspunde punctând pe această campanie electorală.

Cheltuielile totale au fost de sub 200 000 de euro din care materialele tipărite cam jumătate. Sursele și cheltuielile sunt declarate la AEP, se verifică să respecte legea.

Sursele au fost cu precădere: contribuții proprii ale candidaților și donații. Prima parte domină.

Sunt candidați antreprenori, nu din cei care apar la televizor, și care au venit și cu 10-20 000 de euro. Sunt candidați ce au venit cu 1 000 de euro. Fiecare după puteri.

Donațiile au fost între 10 euro și 5 000 de euro, dar multe. Mulți români plecați au ajutat.

Dar aici e vorba de număr: cei care au făcut acest lucru sunt mulți”.

Acesta mai precizează faptul că prin numărul mare de voluntari ce și-au suportat singuri costurile s-a făcut o economie financiară care poate ajunge și la un milion de euro:

„Marele câștig al AUR îl reprezintă însă numărul mare de voluntari implicați în România: câteva mii. La acești voluntari AUR nu a suportat nici un cost: ei și-au plătit transportul, benzina, mâncarea, vestele, boxele, steagurile, etc…. Aici am făcut o economie de câteva sute de mii de euro, probabil chiar peste un milion.

În privința promovării online: materialele noastre au fost virale și s-au dus natural. Acolo unde s-a apelat la plată costurile sunt extrem de mici datorită richi-ului ridicat. Pe online s-au cheltuit maxim 20 000 de euro. Nu era de ce mai mult deoarece pagina lui George Simion are un rich natural ridicat, similar și profilul Dianei.

La televiziunea de stat accesul este gratuit în funcție de numărul de candidați. La televiziunile private nu am fost, cereau 18 000 euro pe minut. De fapt aceste televiziuni sunt mână în mână cu partidele și devalizează statul în campanii. De aceea nu ați auzit nimic de noi la televiziunile sistemului, iar pe online o presă mai mică a făcut articole al comandă”.

Raportând cheltuielile de campanie ale AUR și care au fost de sub 200 000 de euro, Marius Lulea susține că aici se vede cu adevărat frauda financiară majoră făcută de partidele politice parlamentare și care declară sume și de 100 de ori mai mari, deși vizibilitatea lor este extrem de mică.

„De aici ne-am dat seama de dimensiunea colosală a fraudei financiare a partidelor ce primesc subvenția publică. Campaniile electorale au devenit adevărate afaceri de delapidare a banului public. Cică Firea a cheltuit 31 milioane de lei în campania pentru București. La ce am văzut noi și comparând cu ce costuri avem, ne dăm seama că ea nu a costat real mai mult de 1 milion de euro, deci restul sunt bani furați.

Întrebarea privind finanțarea lor ar trebui adresată căci aceia sunt banii românilor, bani furați inclusiv în campaniile electorale”.

Partidul AUR, al cărui lider este George Simion, a reușit să ajungă în sondajele de opinie la 10%. și constituie surpriza acestor alegeri parlamentare. Presa supusă partidelor politice a refuzat să preia informații despre acțiunile realizate de partidul AUR, dar distribuția pe rețelele de socializare a fost una extraordinară.