Bullying-ul, un fenomen în creștere. Dorinel Cosma (AUR) solicită Ministerului Educației să aibă în vedere triplarea numărului de consilierilor şcolari

România se află pe locul 3 la nivel european în ceea ce privește bullying-ului în școli, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății. Bullying-ul este un fenomen complex, prezent atât sub formă verbală, fizică și socială, însă specialiștii atrag atenția că apare și în joc și în mediul online. Este necesar ca Ministerul Educației să ia măsuri, atrage atenția senatorul AUR Dorinel Cosma, care afirmă că este nevoie de triplarea numărului de consilieri şcolari până în 2027. În acest fel, se asigură sprijin psiho-emoțional adecvat pentru profesori şi elevi.

Dorinel Cosma a interpelat-o pe Ligia Deca, actualul ministru al Educației, pe această temă și a atras atenția asupra faptului că, dincolo de măsurile ce se impun a fi implementat pentru combaterea violenței în școli, este important ca tinerii să fie încurajați să aleagă o carieră în consilierea școlară. În acest sens, absolvenții de studii în domeniu, au nevoie de oportunităţi de formare şi dezvoltare profesională.

În prezent numărul actual al consilierilor şcolari este insuficient în raport cu numărul mare de elevi, iar acest lucru afectează atât profesorii, cât şi elevii, care nu beneficiază de sprijin psiho-emoţional adecvat.

Un studiu al Organizației Salvați Copiii arată că, la nivel național, proape 400.000 de elevi sunt amenințați cu bătaia și 220.000 – bătuți în mod repetat de colegi.

În acest context, senatorul AUR Dorinel Cosma a cerut Ministerului Educației să transmită răspuns la următoarele întrebări:

  1. Cum intenţionaţi să abordaţi problema insuficientei numărului de consilieri scolari în raport cu numărul mare de elevi? Aveţi în plan măsuri concrete pentru a tripla numărul consilierilor scolari până în 2027?
  2. Ce strategii sau politici educaţionale aveţi în vedere pentru a face profesia de consilier școlar mai atractivă pentru tinerii care intră pe piaţa muncii? Cum puteţi asigura că tinerii absolvenţi sunt încurajaţi să urmeze această carieră?
  3. Fenomenul bullying-ului în şcoli este un aspect sumbru şi alarmant în România, care lasă răni adânci şi are efecte pe termen lung asupra elevilor. Cum plănuiţi să implicaţi consilierii şcolari în abordarea acestui fenomen şi în promovarea unui mediu şcolar sigur şi sănătos pentru toţi elevii?
  4. Care sunt planurile şi obiectivele Ministerului Educaţiei în ceea ce priveşte rolul şi responsabilităţile consilierilor şcolari în sprijinirea elevilor în dezvoltarea personală, în luarea deciziilor legate de carieră si în gestionarea situaţiilor de criză cu care aceștia se pot confrunta în mediul școlar?