Boc, despre metrou: „Se aliniază și astrele mai bine pentru noi poate decât pentru București”

După 9 ani de la începutul lucrărilor și o întârziere de 5 ani, metroul din Drumul Taberei a fost inaugurat în septembrie 2020. Edilul Clujului spune că „astrele stau mai bine pentru noi poate decât pentru București”. 

„Eu cred că da pentru că noi suntem deja într-o fază destul de avansată raportat la termenul de începere a lucrărilor și oarecum se aliniază și astrele mai bine pentru noi poate decât pentru București pentru că acum Uniunea Europeană susține cu toată convingerea tot ce înseamnă tehnologii verzi nepoluante și alternative la mășînă că mijloc de transport. Deci nimerim pe un context 2021-2027 în care întreagă Uniune Europeană  sprijină modalitățile alternative de la mășină . Este obiectivul Uniunii Europene că până în 2050 Uniunea Europeană să devină neutră din punct de vedere climatic, adică gazele cu efect de seră să fie practic reduse drastic , cât produci atâta să și stochezi, adică să nu produci mai multe gaze cu efect de seră decât se elimina prin proceduri, iar prin transportul alternativ la mășînă, tren de mare viteză, tren metropolitan, metrou, autobuze electrice, tramvaie, prin toate aceste mijloace diminuăm gazele cu efect de seră, dioxidul de carbon din atmosfera, îmbunătățim sănătatea oamenilor iar noi am înțeles de mult această prioritate a Uniunii Europene, se pliază pe o necesitatea noastră. Este obligatoriu că la Cluj să trecem la un mijloc alternativ la mășînă , și atunci suntem în faza finalizării studiului de prefezabilitate, vom trece la studiul de fezabilitate, la organizarea licitației și la execuție, și vom putea utiliza inclusiv bani europeni pentru a începe construcția metroului”, a declarat Emil Boc, pentru alephnews.ro.

Metroul va porni din comuna Floreşti, va străbate tot oraşul până aici la podul IRA unde se va intersecta cu trenul metropolitan. Mai departe, acesta va face legătura între localităţile din jurulul Clujului. Pe linia de metrou sunt propuse 15 staţii pe o lungime de aproximativ 16 km. 

Valoarea totală a proiectului va fi mai mare de un miliard de euro, iar finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, naţionale şi locale, precum şi prin parteneriate public-privat.