Austriecii vor acces la Marea Neagră. Miza: portul Constanța

Austria nu s-a mulțumit niciodată cu rolul de partener. A vrut mai mult. A vrut control. Și, pas cu pas, l-a obținut. Prin tăcerea liderilor români, prin complicitatea politicienilor de la București, prin presiuni mascate în promisiuni europene. Astăzi, în mod deschis, Austria vânează următoarea mare miză: accesul direct la Marea Neagră prin portul Constanța.
Românii au construit Portul Constanța, l-au extins, l-au modernizat. Statul român a investit miliarde pentru a-l transforma într-un hub logistic și energetic regional. Dar când totul e aproape gata, apar „investitorii strategici” – adică cei care n-au contribuit cu nimic, dar care vin să preia totul pe baza unei relații speciale cu puterea instalată la Cotroceni.
Întâlnirea dintre Nicușor Dan și cancelarul austriac nu a fost întâmplătoare. Austria vrea control economic, logistic și politic în regiune. Fără să aibă ieșire la mare, visează de zeci de ani la un punct de sprijin în zona Mării Negre. Portul Constanța este cheia. Odată intrată în joc, prin companii sau parteneriate obscure, Austria ar deveni jucător pe Dunăre, pe traseele de transport și, mai nou, pe axa strategică NATO-Ucraina.
România, din păcate, tace. Și când tace, pierde. De la păduri la bănci, de la gaz la terenuri agricole, austriecii au luat tot ce-au vrut. Nu prin forță, ci prin influență. Nu prin război, ci prin vasalitate. Iar dacă nu există o reacție publică fermă, dacă nu se ridică vocea suveranității, atunci Constanța va deveni doar o nouă piesă într-un joc de putere străin de interesele naționale.
Austriecii vor acces la Marea Neagră. Iar Nicușor Dan pare dispus să le arate drumul.