Aprecierea muncii este principala nevoie psihologică pentru majoritatea angajaților români

În cadrul unei analize, EXEC-EDU, unul din cei mai importanți jucători de pe piața de executive education, a făcut publice datele despre tiparele de personalitate ale managerilor din România, analizate cu ajutorul metodologiei Process Communication Model (PCM). De aici reiese că aceștia ar trebui să aprecieze mai mult munca subordonaților.
Astfel, pe baza celor 5.135 de profile de manageri și persoane cu roluri cheie în organizațiile din România, analizate în perioada 2016-2019, au rezultat câteva concluzii interesante, printre care:

Aproape jumătate din angajații și manageri români pun cu precădere preț pe logică și structură, sunt responsabili și organizați (mai exact, 46,8%), având ca profil de personalitate dominant profilul de Gânditor (Thinker).
România este țara europeană cu cel mai mic procent de oameni cu bază Empatic (Harmoniser) – 19,5%, adică profilul de personalitate care pune preț pe relații și oameni și arată cel mai adesea compasiune în interacțiunea cu ceilalți.

În opinia sa, “Ne place să recrutăm oameni cu bază Thinker și avem rata cea mai mare din toată Europa. Asta spun statisticile: ne plac oamenii logici, organizați, care pleacă la 11 noaptea de la birou (secvența de stres de nivel 2 a etajului de Thinker). Este foarte folositor pentru companii. Pe de altă parte, în nicio altă țară din Europa nu veți vedea atât de puțini empatici (Harmoniseri) în mediul de afaceri. Cu toate că este al treilea cel mai des întâlnit profil de personalitate din Europa, în România nu se pune mare preț pe a recruta manageri atenți la oameni, orientați către relații. Asta trebuie să ne pună pe gânduri, în condițiile actuale de pandemie, cu migrări tot mai frecvente ale angajaților”, spune Paul Olteanu, trainer și coach PCM, EXEC-EDU.
Însă, din statisticile, din Franța, Elveția sau Țările de Jos, procentele arată cu totul altfel,

 » Aflați mai multe informații aici.