Antonio Andrușceac (AUR): Măsurile propuse de autorități pentru a reduce numărul accidentelor ce au loc pe DN2 sună bine pe hârtie, dar sunt ineficiente

Deputatul AUR Antonio Andrușceac a adresat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii o întrebare parlamentară privind măsurile ce vor fi implementate de către autorități pentru a reduce numărul de accidente care au loc pe DN2/E85, cunoscut drept cel mai cel mai periculos drum din România.

În cadrul răspunsului oferit de către ministerul de resort, se arată că, în vedere creșterii siguranței în trafic, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR) a implementat mai multe măsuri în ultimii ani, printre care se numără:

  • montarea de parapeți elastici sau pe rulouri pentru a separa sensurile de circulație, în zona a două localități din Ialomița (Sinești și Movilița) prin care trece E85;
  • un proiect pilot prin care DN2 (E85) este delimitat ca 2+1 alternativ, cu două benzi pe unul din sensuri și una pe celălalt.

„Având în vedere că de la implementarea acestui proiect pilot și până în prezent (2 ani), nu au mai fost înregistrate victime pe acel sector de drum, s-a luat în considerare reglementarea circulației în soluție 2+1 benzi pe toate drumurile naționale care permit implementarea acestei măsuri. CNAIR a propus ca proiectul sistemului 2+1 pe DN2, pe sectoare cuprinse între București și Bacău, să fie inclus în PNRR”, se arată în răspunsul oficial al Ministerului Transporturilor.

Ținând cont de faptul că numărul accidentelor rutiere crește de la an la an, deputatul AUR Antonio Andrușceac este de părere că aceste măsuri nu sunt eficiente. „În luna iulie, cu puțin timp înainte să adresez această întrebare autorităților în cauză, a avut loc un accident între Adjud și Bacău în care 7 oameni și-au pierdut viața. La acestea se adaugă și alte accidente grave pe care mass-media le aduce în atenția opiniei publice în mod constant. Consider că se impune, de urgență, montarea unor separatoare de sens pe drumul european E85, în scopul creșterii siguranței în trafic. Totodată, este nevoie de investiții în infrastructură și de implementarea unor modificări legislative privind disciplina în trafic”, a declarat deputatul AUR pentru Ropres.