Andrei Hangan (AUR): Transformarea Prutului în canal navigabil ar putea revitaliza estul României

Transformarea Prutului în canal navigabil ar putea revitaliza estul României din punct de vedere social și economic, susține senatorul AUR Andrei Hangan.

Andrei Hangan a dezvăluit faptul că ideea de a transforma Prutul într-un canal navigabil a fost dezbătută în cadrul unei întrevederi dintre copreședintele AUR Claudiu Târziu și reprezentanți filialei AUR Iași.

„Este vorba despre transformarea Prutului în canal navigabil, un proiect ce datează încă de pe vremea lui Alexandru Ioan Cuza, din 1862. De altfel, Prutul a fost navigabil până la Ungheni în perioada României Mari.

În timpul regimului comunist, cursul râului nu a mai fost întreținut, iar navigația a fost abandonată. În prezent, se mai navighează sporadic doar pe partea basarabeană a Prutului, acolo unde există și câteva porturi. România pare total dezinteresată de proiect, deși ar putea câștiga pe mai multe planuri, fără să investească mult”, a explicat senatorul AUR.

El a precizat că inițiativa este cât se poate de fezabilă, Uniunea Europeană alocând fonduri pentru proiectele de cooperare transfrontalieră dintre statele membre și cele neintrate încă în clubul european. În plus, UE încurajează și finanțează circulația pe căile navigabile interioare.

Ce ar fi de făcut? Un prim pas ar fi încheierea unor acorduri comerciale în acest sens cu Republica Moldova, subliniază Hangan.

„În afară de oportunități economice evidente, prin legătura cu Marea Neagră, România ar putea avea beneficii și din punct de vedere energetic. Nu în ultimul rând, un Prut navigabil pe ambele părți ar facilita și contacte mai dese între români și ar pregăti terenul pentru ziua în care granița nu va mai fi pe mijlocul albiei”, a mai spus senatorul AUR Andrei Hangan.