Adaptarea campaniei de promovare a vaccinării la un alt tip de public

Vicepremierul Dan Barna a declarat, marţi, că, pentru a creşte rata de vaccinare anti-COVID-19, soluţia ar putea fi „ducerea vaccinului la poarta omului” sau implementarea altor soluţii „creative”.

„Sunt necesare acţiuni mai creative şi mai ieşite din campania aceasta a mesajelor publice. (…) E vorba de adaptarea campaniei de promovare a vaccinării la un alt tip de public şi la un alt sprijin regional. (…) Pentru a avea succes, e necesar să fim creativi. (…) Oamenii care încă n-au fost vaccinaţi nu intră pe platforme să se programeze, să caute un centru. Şi uitându-ne în ultimele săptămâni ce modalităţi de vaccinare au avut succes şi care au fost mai puţin performante, vedem că vaccinarea cu programare în centru a început să scadă, dar merg foarte bine acele evenimente de vaccinare, vaccinarea de tip spontan”, a spus Dan Barna la B1TV.

El a menţionat că aceasta a fost şi una dintre temele discuţiilor cu preşedintele Klaus Iohannis şi că, pentru stimularea vaccinării, pot fi gândite diferite premii, competiţii între localităţi, „o punguţă cu ceva”.

„Una dintre soluţii este ducerea vaccinului la poarta omului, implicarea primarilor în campanie. Aşa cum şi-au făcut campanie electorală de-a lungul timpului, acum le ceream – şi acesta a fost unul dintre subiectele discuţiei de astăzi de la Cotroceni – implicarea comunităţilor locale, mai ales în mediul rural, unde performanţa vaccinării este mult mai scăzută decât în urbanul mare”, a mai spus vicepremierul.