Avionul supersonic care ne-ar putea face călătoriile mai rapide ca niciodată

Boom Supersonic a prezentat primul său avion demonstrativ X-B1, care este programat să înceapă testele de zbor anul viitor, într-o etapă importantă pentru startup-ul american.

O mână de companii americane se luptă să readucă în peisaj călătoriile supersonice cu pasageri, care au dispărut odată cu retragerea companiei anglo-franceze Concorde în 2003.

Avioanele supersonice construite în prezent sunt mai silențioase și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât Concorde.

Cu toate acestea, sunt supuse presiunii din partea ecologiștilor și a aeroporturilor pentru a îndeplini nivelurile de zgomot și standardele de emisii de carbon precum avioanele convenționale.

Cu ce vine pe piață Boom Supersonic?

Boom a declarat într-un comunicat că XB-1 va fi supus unui program de testare a zborurilor neutre în materie de emisii de carbon, care va începe anul viitor în Mojave, California.

Avionul are un cadru de aer compus din carbon care ajută la menținerea rezistenței și rigidității la temperaturi ridicate și la stresul material generat de zborul supersonic.

Împachetează un fuselaj lung de 21 de metri, care este modelat în mod ideal pentru o eficiență aerodinamică de mare viteză.




Avionul XB-1 este echipat cu o cameră video de înaltă rezoluție și un afișaj al cabinei pentru a oferi piloților ceea ce poate fi numită o fereastră virtuală.

Primul zbor al aeronavei este vizat pentru prima jumătate a anului 2021, cu intrarea în funcțiune a avionului supersonic Overture așteptat până la sfârșitul deceniului, a declarat Blake Scholl, directorul executiv al Boom, într-un interviu.

Overture, un avion de zbor supersonic cu 65 până la 88 de locuri la prețuri inițiale la tarifele clasei business, ar reduce timpul de zbor transatlantic în jumătate la aproximativ trei ore și jumătate. Compania spune că are comenzi de la Japan Airlines Co. și Virgin Group.

Scholl a spus că se așteaptă ca piața aviației, puternic afectată de pandemia de coronavirus, să revină la un stadiu propice pentru ca Overture să iasă pe piață.

Scholl a fondat Boom în 2014 după ce a ocupat funcții de conducere la Amazon și Groupon, potrivit site-ului companiei.

În existența sa de doar șase ani, Boom s-a descurcat relativ bine până la un prototip de succes, cu o echipă de 140 de angajați. Boom este compus din veterani aerospațiali cu experiență de la firme consacrate precum SpaceX, NASA și Boeing.