Atenție, șoferi! Ce schimbare majoră lovește mașinile pe benzină și motorină?”

Grupul Volkswagen a decis să amâne planul de a produce exclusiv automobile electrice şi să continue investiţiile în motoarele cu combustie internă (ICE). Conform unor surse din companie citate de Handelsblatt, decizia oficială va fi anunţată în luna martie, având la bază schimbările din piaţa auto europeană şi ritmul mai lent al adoptării vehiculelor electrice.
Extinderea duratei de viaţă a motoarelor cu combustie
Iniţial, Volkswagen planificase eliminarea totală a motoarelor cu combustie până în 2033. Totuşi, date fiind realităţile pieţei, compania a hotărât să prelungească durata de viaţă a modelelor echipate cu aceste motoare.
Exemple precum Volvo XC90, care a beneficiat de actualizări tehnologice pentru a-i prelungi ciclul de viaţă, reprezintă un model pe care Volkswagen intenţionează să-l urmeze pentru modelele sale de succes, precum Golf, Tiguan, Passat şi Polo. Astfel, aceste vehicule vor fi disponibile pe piaţă mai mult de opt ani, durata medie obişnuită pentru industria auto.
Investiţii în motoare mai eficiente
Volkswagen reia investiţiile în dezvoltarea de motoare cu combustie mai eficiente, capabile să respecte noile reglementări privind emisiile de carbon. Marca a lansat recent noi versiuni ale motorului 2.0 TSI, cu puteri mai mari, destinate modelelor Tiguan, Tayron şi Passat. în acelaşi timp, Audi ia în calcul flexibilizarea gamei sale de motorizări, iar Porsche a confirmat că va continua să producă şi să investească în automobile cu motoare convenţionale.
Impactul legislaţiei europene asupra deciziei Volkswagen
Decizia grupului de a continua dezvoltarea motoarelor cu combustie vine în contextul unei scăderi a cererii pentru vehiculele electrice, mai ales în Europa. Deşi Uniunea Europeană menţine termenul-limită din 2035 pentru interzicerea motoarelor cu combustie, constructorii auto sunt obligaţi să echilibreze producţia şi vânzările pentru a respecta normele privind emisiile de CO2.
Volkswagen rămâne totuşi angajat în strategia de electrificare, pregătindu-se să lanseze modele accesibile, precum ID.1 şi ID.2, cu preţuri de aproximativ 20.000 şi 25.000 de euro, planificate pentru anii 2026 şi 2027. De asemenea, mărcile Skoda şi SEAT ar putea beneficia de aceste noi platforme pentru a introduce automobile electrice mai accesibile.