Călin Georgescu face valuri online după anularea alegerilor! Iată concluziile raportului!

Anularea alegerilor prezidențiale i-a adus lui Călin Georgescu mai multă popularitate în mediul online. Un raport realizat de New Mind Communication arată că au existat 1.7 miliarde utilizări ale hashtagurilor candidatului independent.

Călin Georgescu, în topul căutărilor

Analiza aduce în prim pla performanța principalilor trei actori politici din România. Conform datelor prezentate în raport, aceștia au înregistrat creșteri semnificative pe platforma TikTok, după anularea alegerilor. Este vorba despre Călin Georgescu, George Simion și Marcel Ciolacu.

Pentru a analiza ecoul avut de aceștia în mediul online, realizatorii au folosit Exolyt.com, un „instrument specializat în monitorizarea și evaluarea impactului conținutului digital”.

Indicatorii țintă au fost legați de numărul total al vizualizărilor, rata de angajament, distribuirea demografică și creșterea urmăritorilor. Vizate în acest sens au fost strategiile digitale adoptate de fiecare dintre lideri, precum și eficiența acestora.

Ce arată analiza

De asemenea, analiza a scos în evidență popularitatea celor trei foști candidați și modul în care au reușit să își fidelizeze susținătorii.

Totodată, raportul include și detalii privind distribuția geografică și demografice a audienței.

Potrivit informațiilor furnizate de Exolyt.com, în intervalul 6 decembrie 2024 – 27 ianuarie 2025, Călin Georgescu a avut o creștere spectaculoasă. Concret,

numărul vizualizărilor videoclipurilor în care au fost utilizate hashtagurile asociate acestui candidat a ajuns la 1,733 miliarde de vizualizări( de la 10,351 miliarde la 12,045 miliarde), a precizat sursa.

Creșterea are legătură cu „emoțiile și polarizarea din spațiul public”. După anularea alegerilor, Călin Georgescu a ajuns subiectul discuțiilor din mediul online. Drept dovadă, hashtagurile asociate acestui candidat au fost folosite mai des.

Ascensiunea este asociată și cu promovarea făcută de susținătorii săi. De asemenea, „utilizarea masivă de boți și automatizări” ar avea legătură cu această creștere masivă.
Strategia aplicată de fostul candidat

Pe 7 decembrie 2024, după decizia CCR, Călin Georgescu și-a deschis un nou cont oficial pe TikTok. După 24 de ore, prima sa postarea a avut peste 4,5 milioane de vizualizări, 562,4 mii de aprecieri și peste 44.000 de comentarii.

Vizualizările celorlalți candidați

  • George Simion: 73,6 milioane
  • Călin Georgescu: 24 milioane
  • Marcel Ciolacu: 52,9 milioane

Aprecieri

  • George Simion: 6 milioane
  • Călin Georgescu: 2,8 milioane
  • Marcel Ciolacu: 2,8 milioane

Comentarii

  • George Simion: 375,9 mii
  • Călin Georgescu: 172,7 mii
  • Marcel Ciolacu: 75,5 mii

Distribuiri

  • George Simion: 274,6 mii
  • Călin Georgescu: 156,9 mii
  • Marcel Ciolacu: 975,9 mii

Rata de angajament

  • George Simion: 9,0%
  • Călin Georgescu: 13,0%
  • Marcel Ciolacu: 7,3%

Pe lista celor mai folosite hashtaguri s-au numărat #calingeorgescu, #cg, #calingeorgescu2024.

Performanța medie pe video

  • George Simion: 728,6 mii vizualizări, 59,2 mii aprecieri, 3,7 mii comentarii, 2,7 mii distribuiri;
    Călin Georgescu: 572 mii vizualizări, 66,4 mii aprecieri, 4,1 mii comentarii, 3,7 mii distribuiri;
  • Marcel Ciolacu: 1,3 milioane vizualizări, 70,5 mii aprecieri, 1,9 mii comentarii, 24,4 mii distribuiri potrivit New Mind Comunnication.

Diferențe între foștii candidați la prezidențiale

Conform analizei, „Marcel Ciolacu a obținut multe vizualizări medii per video ceea ce indică o capacitate bună de a atrage audiența pentru conținut specific”.

De partea cealaltă, Călin Georgescu a avut un număr mare de aprecieri și comentarii medii per video. În schimb, George Simion a reușit să îi depășească pe cei doi candidați la număr mediu de vizualizări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *