România vs. China: Cum a ajuns infrastructura rutieră românească să pară o glumă în fața colosului asiatic

Când vine vorba de infrastructura rutieră, România și China se află la capetele opuse ale performanței. România, după mai bine de trei decenii de la Revoluție, a reușit să construiască puțin peste 1.000 de kilometri de autostrăzi, o cifră care subliniază eșecul guvernelor succesive de a pune infrastructura în prim-plan. În contrast, China, în aceeași perioadă, a construit o rețea impresionantă de peste 169.000 de kilometri de autostrăzi, consolidându-și reputația de lider global în dezvoltare.

România: un drum nesfârșit al promisiunilor

În România, fiecare kilometru de autostradă pare să fie un efort titanic. Proiectele se blochează între studiile de fezabilitate refăcute la nesfârșit, licitațiile contestate și lipsa fondurilor. Cu toate acestea, politicienii nu ezită să organizeze ceremonii grandioase pentru inaugurarea fiecărui tronson minuscul, prezentându-l drept un „succes istoric”. În realitate, țara rămâne captivă în trecut, lipsa unei rețele adecvate de autostrăzi sufocând economia și izolând regiunile subdezvoltate, precum Moldova.

China: un exemplu de viteză și eficiență

De cealaltă parte, China demonstrează ce înseamnă un angajament real față de dezvoltare. Într-un singur an, China construiește în medie 9.000 de kilometri de autostrăzi – aproape de 10 ori mai mult decât lungimea totală a rețelei românești. În 2021, chinezii au adăugat 8.100 de kilometri la rețeaua lor existentă, iar planurile lor pentru 2035 includ atingerea unei lungimi totale de 299.000 de kilometri de autostrăzi. Acest ritm amețitor este posibil datorită unei strategii clare, unui sistem decizional rapid și investițiilor masive din partea statului.

O oglindă dură pentru România

Comparând cele două țări, diferența este nu doar numerică, ci și simbolică. În timp ce China își propune să unească toate colțurile țării printr-o infrastructură modernă, România nu reușește nici măcar să conecteze regiunile istorice. Lipsa unei autostrăzi care să lege Moldova de restul țării este un eșec monumental al clasei politice românești.

Concluzie

România nu suferă din lipsă de resurse, ci din lipsă de viziune și voință politică. În timp ce alții construiesc viitorul la viteze amețitoare, România rămâne blocată pe marginea drumului, contemplând un trecut care nu mai poate justifica un prezent lamentabil. Diferența dintre cele două țări nu este doar de kilometri, ci de mentalitate și priorități.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *