Datoriile către stat vin peste români: Boloș anunță că poștașii încep distribuția formularelor de plată

Datoriile vor bate la propriu la ușile românilor. Guvernul a aprobat cadrul legal de colaborare cu Poşta Română pentru ca lucrătorii poştali să poată distribui scrisorile de informare şi să poată încasa datoriile la stat ale contribuabililor. Decizia a fost aprobată după amnistia decisă de guvern.

„Guvernul României a aprobat astăzi cadrul legal de colaborare cu Poşta Română pentru a consolida capacitatea de încasare, dar şi pe cea informare şi comunicare către beneficiari a faptului că obligaţiile bugetare pe care le datorează bugetului de stat fac obiectul amnistiei fiscale. Asta înseamnă că cei 21.000 de lucrători poştali pe care îi are Poşta Română vor fi implicaţi pentru ca într-o perioadă scurtă de timp să informăm debitorii cu privire la avantajele pe care le au referitor la amnistia fiscală. Noi suntem 400 de executori fiscali care, sigur, într-o perioadă scurtă de timp, nu ar fi putut face faţă unui asemenea volum de muncă, având în vedere că peste un milion de beneficiari nu au un cont înregistrat în spaţiul privat virtual şi este foarte grea comunicarea şi încasarea efectivă a banilor pe care îi avem ca venituri estimate din amnistia fiscală”, a explicat Boloş, la Palatul Victoria, după şedinţa Cabinetului Ciolacu.

Întrebat când vor începe aceste informări, Boloş a spus: „Noi, după aprobarea pe care a dat-o astăzi Guvernul, intenţionăm să încheiem convenţia în cursul zilei de luni şi în maxim o săptămână vor fi informaţi beneficiarii noştri asupra faptului că beneficiază de această amnistie fiscală”.

Potrivit actului normativ aprobat de Guvern, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va încheia o convenţie cu Compania Naţională „Poşta Română” pentru a distribui contribuabililor scrisori de informare cu privire la beneficiile facilităţilor fiscale adoptate prin OUG 107/2024, precizează un comunicat remis AGERPRES.

„Poşta Română va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 cuprinzând, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită şi, respectiv, valoarea care face obiectul anulării. De asemenea, aceste înştiinţări vor cuprinde atât un model al notificării privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare, cât şi un model al cererii privind anularea unor obligaţii bugetare. Mai departe, dacă contribuabilul cu datorii la fisc intenţionează să beneficieze de facilităţile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariaţii poştali preiau plicul care conţine notificarea respectivă şi încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la Oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate”, se explică în comunicatul Guvernului.

Ministerul Finanţelor Publice va asigura ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poşta Română a acestor servicii.

Astfel de convenţii cu Poşta Română pot încheia şi autorităţile publice locale, iar cheltuielile aferente cu prestarea serviciilor se asigură din bugetele locale.

„Poşta Română este desemnată prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) nr.1363/2019 ca unic furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România. Conform prevederilor acestei decizii, Poşta Română are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei”, a precizat Executivul.

Ordonanţa privind amnistia fiscală prevede ştergerea dobânzilor şi a penalităţilor pentru persoanele fizice şi firmele care îşi achită datoria principală până pe 25 noiembrie, dar şi bonificaţii pentru cei care sunt cu taxele la zi.