S-a redeschis ruta CFR Bucuresti – Giurgiu. Durata medie a calatoriei va fi de peste 2 ore
Drumul către Giurgiu va fi în continuare unul foarte lung cu trenul, chiar și pe ruta directă. Din 1 iunie revin trenurile București – Giurgiu, via Gara Progresu – Comana, iar durata medie a călătoriei este de două ore și 10 minute pentru 93 de km. De ce durează așa de mult? Cât costă biletul? Pentru cine mai sunt utile aceste trenuri? Ce gară ar putea deveni foarte importantă?
De ce durează mult călătoria feroviară București – Giurgiu
Niciodată nu este prea târziu. Podul de la Grădiștea, la câțiva km de Comana, s-a prăbușit în 2005, iar de atunci trenurile București – Giurgiu – Frontieră ocolesc pe la Videle. O călătorie pe ruta ocolitoare pe la Videle ajungea să facă și peste 3 ore jumătate.
Dar a venit și momentul ca trenurile să revină pe linia directă 102 via București Progresu – Grădiștea – Comana, un traseu cu 25 km mai scurt decât cel prin Videle, însă parcurs cu o viteză medie de 43-46 km/h. Vor fi șapte trenuri CFR Călători pe sens pe zi, iar în weekend, șase trenuri pe sens (automotoare Desiro).
Distanțele de la București Nord la Giurgiu: București Nord – Bucureștii Noi (6 km) – București Vest (14 km) – București Progresu (32 km) – Jilava (35 km) – Grădiștea (50 km) – Comana (55 km) – Daia (82 km) – Giurgiu Nord (90 km) – Giurgiu (93 km)
La Grădiștea a fost construit un pod nou peste râul Argeș, foarte modern, unde trenurile pot atinge 80-100 km/h, au fost construite alte câteva poduri mai mici și există câțiva km de linie nouă. Comuna Comana, faimoasă pentru tiroliene, plimbări cu barca și drumeții prin pădure, are de acum una dintre cele mai moderne gări din țară și, mai ales, are și tren de acum!
Despre Mersul Trenurilor pe linia directă puteți citi mai jos. Pe cea mai mare parte a traseului este linie simplă, neelectrificată.
Cel mai rapid tren va face 2 ore și un minut pe cei 93 km, iar cel mai lent, două ore și 19 minute. Pe viitor se dorește ca între cele două orașe să fie 19 trenuri pe sens, anunța recent Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Asta ar însemna să intre și operatori privați. Asta ar însemna să intre și operatori privați. Trenurile care circulă de la 1 iunie au 17 opriri intermediare pe cei 93 km; viitoarele trenuri mai rapide pot scoate sub 110 minute cu una-două opriri.
De ce durează așa de mult drumul? Ei bine, traseul feroviar este mult mai lung decât cel cu mașina, fiindcă trenul merge mai bine de 20 de km pe centura feroviară a capitalei.
De la Gara de Nord la București Progresu sunt 32 km pe calea ferată, via Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest și Vârteju. Cu mașina sau transportul în comun sunt 11-12 km.
De la Gara Progresu la Giurgiu sunt 61 km (cu mașina sunt 57 km). Există și o variantă prin care trenurile nu mai ajung la Gara Progresu, ceea ce înseamnă 5 km mai puțin de la Gara de Nord la Giurgiu, însă această variantă nu va fi folosită în prezent, ci era utilizată până acum 20 de ani de trenurile internaționale care nu opreau nicăieri între cele două orașe.
Pe centura feroviară sunt mici porțiunile unde trenurile vor atinge 90-95 km/h, dar și unele de 30 km/h, astfel că traseul Gara de Nord – Gara Progresu va fi parcurs în 37-41 minute.