AUR solicită Guvernului PSD-PNL condus de Marcel Ciolacu revocarea de urgență a Hotărârii de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie

AUR solicită Guvernului PSD-PNL condus de Marcel Ciolacu revocarea de urgență a Hotărârii de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie.

Dacă nu vor face acest lucru în termen de 7 zile, vom iniția un demers de anulare în instanță a acestei odioase hotărâri.

Continuă atacul PSD-PNL la adresa drepturilor și libertăților românilor!

Pe ascuns, fără niciun fel de dezbatere publică, Guvernul Ciolacu a adoptat încă o hotărâre monstruoasă care vine împotriva tuturor principiilor care stau la baza unui stat democratic.

După implementarea Orașelor de 15 minute, acum Guvernul PSD-PNL a decis să ne limiteze cu totul libertatea de a ne deplasa.

Printr-o hotărâre sinistră de Guvern ne-au impus cote de kilometri pe care le putem parcurge într-un an!

Hotărârea de Guvern nr. 1215 din 29 noiembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1215 din 7 decembrie 2023, aprobă Strategia pe termen lung a României pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Un titlu pompos pentru o serie de măsuri draconice care calcă în picioare Constituția și legile țării.

Îndeplinind ordinele primite de la Bruxelles, Guvernul României a adoptat această Hotărâre în aceeași perioadă în care președinta Comisiei Europene vorbea despre introducerea tarifării globale a carbonului și a „pașapoartelor de carbon”, al căror scop va fi raționalizarea călătoriilor.

Vorbim despre un document scris de PriceWatterHouseCoopers!

Așadar, nu guvernul, nu parlamentul, nu populația, ci niște auto-intitulați specialiști emit această minunată strategie, pe care guvernul României a semnat-o.

Marii experți, plătiți regește pentru acest document sinistru declară franc că au făcut demersul în baza presupunerii, adică au mers la ghici, că informațiile și datele sunt corecte.


Experții de la PwC arată că ei nu își asumă nicio responsabilitate pentru ceea ce au pus în „strategie”, cu excepția răspunderii contractuale față de cei care i-au plătit.

După nenorocirile adoptate prin Orașele de 15 minute, această HG 1215 va face ca viața noastră să nu mai fie niciodată la fel.

Din contră, ni se bagă pe gât „noua normalitate” printr-o hotărâre care limitează libertatea de mișcare, desființează dreptul la proprietatea de autovehicule pe benzină, motorină și GPL și care afectează transporturile, toate ramurile industriale, dar și agricultura și viața tuturor românilor.

Practic, toate pasajele din Constituție în care se vorbește de drepturi, libertăți, proprietate, încep să dispară. Această limitare de drepturi și libertăți au testat-o pe noi în timpul pandemiei și au văzut că a funcționat și acum nu se mai pot opri.

Această strategie stabilește, printre altele, următoarele limite anuale de kilometri parcurși pentru diferite tipuri de vehicule: autoturisme – 6.500 km, autovehicule destinate transportului de persoane – 64.500 km, autovehicule destinate transportului de mărfuri – 8.900 km.

  • Practic, PSD și PNL îngrădesc dur libertatea de circulație a românilor în propria lor țară România!
    Este imposibil pentru multe persoane să respecte această limită, în special pentru cei care locuiesc în zone rurale sau care au nevoie de mașină pentru a ajunge la locul de muncă. Măsura va avea un impact negativ asupra economiei, deoarece va reduce mobilitatea forței de muncă.
  • Deocamdată, în România, trenul circulă cu 20 km la oră, autobuzele hiper-scumpe circulă goale peste tot în România, tramvaiele din București circulă cu 2 km/oră, pe un terasament care arată și se comportă ca după bombardament și doar 1% dintre români au mașini electrice.
  • Putem să ne luăm adio de la produsele și alimentele pe care le consumăm zilnic. 24 de km pe zi, pentru transportul de mărfuri, e incredibil de puțin, fiindcă depozitele sunt situate în afara orașului, iar o mașină trebuie să aprovizioneze mai mult decât un singur magazin. Cei 24 de km/zi se referă la un drum dus-întors.
  • Cum se va realiza această limitare? Nu știe nimeni încă. O posibilitate ar fi ca numărul de kilometri parcurși să fie înregistrat la fiecare ITP, iar cei care depășesc limita să fie amendați. O altă posibilitate ar fi ca limita să fie implementată prin intermediul unor sisteme de monitorizare și control electronice.
  • Strategia adoptată nu omite niciun sector al economiei și vizează toate aspectele societății.
    Spre exemplu, cu privire la sectorul energetic, Executivul susține că „decarbonizarea sectorului energetic a început deja. În 2019, 69% din obiectivul de reducere a emisiilor până în anul 2050 a gist deja atins. Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins”.

  • Mai departe, potrivit acestei strategii, emisiile din sectorul clădirilor, vor trebui să scadă, astfel încât în 2050 să fie cu 78% mai mici față de anul 1990.

  • Nebunia nu se oprește aici. Cota de piață pentru autoturisme personale, în funcție de combustibilul utilizat, pentru anul 2050, urmează să fie de 2% pentru mașinile pe benzină, de 0% pentru mașinile hibrid, de 13% pentru mașinile hibrid plug-in, de 65% pentru mașinile electrice, de 0% pentru mașinile diesel, de 20% pentru mașinile alimentate cu hidrogen și de 0% pentru mașinile alimentate cu GPL.

  • Practic, se interzic mașinile diesel, hibride, cu GPL, iar cele pe benzină aproape că ar dispărea și ele.
    Toate IMM-urile care se bazează pe mașini cu motoare termice pentru a funcționa (de exemplu, transport marfă, curierat) trebuie să se reorienteze sau va intra în faliment.

  • Agricultorii din zootehnie trebuie să găsească soluții pentru ca vacile, oile, caprele, bivolii, păsările și muncitorii să nu mai emane prea multe gaze.

  • Costul total al acestei HG 1215: 1.900 de miliarde de euro. Cât 6 PIB-uri ale României!


Cum va arăta viitorul României până în 2050, conform PSD și PNL?

1.Nu mai avem voie să circulăm singuri în mașina personală, ci doar însoțiți de cel puțin încă un pasager.
2. Nu avem voie să parcurgem mai mult de 6.500 km/an cu mașina personală, iar autovehiculele destinate transportului de pasageri nu pot parcurge mai mult de 64.500 km/an.
3. Cota de piață a autoturismelor până în 2050, după tipul de combustibil: benzină = 2%, electrice = 65%, hibrid plug-in = 13%, hidrogen = 20%, în timp ce mașinile hibride, pe motorină și GPL vor fi interzise. În transporturile publice și de marfă, sunt interzise autovehiculele pe motorină și benzină.
4. Se interzice consumul de motorină în agricultură.
5. Agricultorii trebuie să reducă flatulența erbivorelor cu 10% până în 2030 și cu 30% până în 2050, printr-o alimentație mai scumpă, impusă de UE.
6. Se interzic centralele de apartament, iar toate centralele alimentate cu gaze naturale vor fi adaptate la gaze regenerabile (hidrogen verde, etc.) până în 2036.


Avem de a face cu o aberație de nedescris. Iohannis a promis, iar guvernul Ciolacu s-a supus. Astfel, în gândirea lor, până în 2050 România va salva de una singură planeta.


Doar că incompetenții din Guvern nu spun că principalii poluatori ai planetei sunt cele mai mari economii ale lumii: SUA, China, UE, Japonia, India, Marea Britanie, Brazilia, Canada și Australia. Poluarea merge mână în mână cu dezvoltarea economică și socială.


Pe noi ne condamnă la subdezvoltare, doar pentru a nu face competiție altor state.
Decizia PSD-PNL este de o prostie și incompetență ieșite din comun.


Este o încălcare flagrantă a dreptului de liberă circulație, iar Avocatul Poporului doar ia act de această hotărâre fără obiecții! Alți parveniți și sinecuriști!


Dacă vrei să afli ce mai scrie prin Strategia România Neutră 2050, cea adoptată prin HG 1215/2023, ghionion: nu poți online! Trebuie să mergi la ghișeul Monitorului Oficial să cumperi FIZIC anexa. O lipsă totală de transparență pentru ca românii să nu știe nenorocirile pe care le fac.


Trăim azi sfârșitul libertății și al democrației. Lagărul este tot mai aproape.


PSD și PNL au promis că vor sprijini populația, dar prin aceste decizii demonstrează din nou că nu le pasă de oameni. Această măsură este doar o bătaie de joc.


Nebunia începută în martie 2020, ce continuă până azi, nu a fost și nu este decât un mijloc de înrobire și de însărăcire a clasei de mijloc, cea care este singurul garant al democrației parlamentare.