Adrian-Gheorghe Catană, către ministrul Sorin Grindeanu: Unde sunt politicile din transporturi din ultimii 33 de ani?
Senatorul AUR Gheorghe-Adrian Catană i-a adresat o interpelare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în urma producerii accidentului feroviar din 25 martie în stația CFR Galați, când o locomotivă a intrat cu viteză într-un vagon de călători. Catană subliniază că principala preocupare a unui ministru al transporturilor este siguranța transporturilor în orice moment, nu doar când se produc accidente.
Senatorul AUR precizează că, potrivit informațiilor, ministerul în cauză ar avea la dispoziție 3,5 miliarde de euro pentru calea ferată, banii care nu au fost utilizați. „Partidul dumneavoastră este la putere de 33 de ani. În aceste condiții, pe cine acuzați pentru subfinanțarea din calea ferată?”, întreabă Cătană.
În context, parlamentarul aduce în discuție și alte probleme din sectorul transporturilor feroviar: mecanicii sunt slab instruiți, conducerea este incompetentă și nimeni nu își asumă responsabilitatea pentru starea în care se prezintă căile feroviare.
„Traian Preoteasa a fost director/consilier la Infrastructură, director general la Marfă, director general la Călători ne-a mințit public la accidentul de la Teleorman. Apoi, la accidentul de la Galați, a declarat că ochiul lui de specialist spune că viteza locomotivei a fost cam de 30 km/oră (este vorba de 91 km/oră) și că a fost defect gradulatorul! Dacă domnul Preoteasa nu știe că mecanismul la care face referire se numeste graduator, asta spune multe despre acest politruc”, punctează Cătană.
Senatorul AUR amintește că în prezent criza societăților CFR este generalizată – CFR-iștii sunt încorsetați de o legislație foarte stufoasă în ceea ce privește achizițiile care paralizează aproape tot, inginerii, impiegații, reparatorii sau mecanici de locomotivă instruiți sunt foarte puțini (cei experimentați au ieșit la pensie) , iar noile generații sunt foarte comode, vor doar bani, nu dau nimic în schimbul lor. Materialul rulant este foarte vechi, cu durată de funcționare expirată și o parte din el are reparațiile planificate, dar neefectuate, uzinele reparatoare sunt, de fapt, căpușe ale unui sistem bazat pe corupție, practică prețuri prohibitive, calitatea reparațiilor este cel puțin îndoielnică, iar dumneavoastră dați ordine care permit perpetuarea aceastei situații.
În acest context, Gheorghe-Adrian Catană îi adresează ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, o întrebare pertinentă: Aveți capacitatea de a gestiona ministerul în fruntea căruia vă aflați și să vă asumați răspunderea pentru toți morții din accidentele din transporturi din cauza incompetenței și corupției?