De ce evită turiștii străini România. „Promovarea României are buget de firmă, nu de țară“

Primul președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, spune că lipsa promovării și a fondurilor dedicate este unul dintre motivele pentru care țara noastră nu este vizitată de turiști străini.

Fondatorul celei mai vechi agenții de turism din România (Paralela 45), Alin Burcea, spune că România nu există pe harta turismului mondial. Primul președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) a oferit și mai multe motive pentru care „turiștii străini nu vin în România”.

În opinia lui Alin Burcea, „nu avem un ministru al Turismului”, din moment ce bugetul pentru promovarea turistică a României este unul insignifiant.

„Nu putem participa, ca ţară, la Târgul de la Berlin. Nu prea sunt încrezător în sosirea de turişti străini în România. Ştiaţi că, anul trecut, bugetul de promovare a României a fost de 1,5 milioane de euro? Este un buget de firmă, nu de ţară”, a declarat Alin Burcea, cu ocazia unei vizite la Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, conform Adevărul.

Nu se întrevăd șanse de creștere


Fostul președinte al ANAT i-a reproșat ministrului Daniel Cadariu că nu a făcut suficient pentru ca România să obțină finanţarea necesară pentru continuarea schemei de ajutor „Horeca”, așa-numitul „Horeca 2”, care ar fi ajutat foarte mult industria ospitalității din România.

Alin Burcea nu vede nici în viitorul apropiat vreo îmbunătățire pentru turismul românesc.

„La Constanța, anul trecut a aterizat un avion pe săptămână. Asta nu înseamnă turism! Vedem că la munte avem tot mai puțină zăpadă, dar nu avem nicio strategie de atragere a turiștilor”, a mai spus Burcea.

Burcea a fost impresionat de ministrul Turismului din Grecia, care a făcut o vizită de trei zile în România, în 2022. Patronul agenției de turism spune că în cele trei zile ministrul grec a acordat șase interviuri de promovare a țării sale, iar grație strategiei elene, în Grecia au mers peste 1,2 milioane de români.

Turcia este a doua destinație vizitată anul trecut de turiștii români, după Grecia. Aici ar fi mers aproximativ 240.000 de români prin intermediul curselor charter și alți 300.000 cu mașina personală, cu autocarul, trenul sau alte mijloace.

Primul președinte al ANAT consideră că, fără strategii și fără promovare, România nu se va număra printre destinațiile turistice nici în viitor.