Consumul privat, principala componentă a PIB, merge cu frâna de mână trasă

În 2022, vânzările din comerț (care aproximează relativ exact consumul privat- principala componentă a PIB) au crescut cu 4,4%, un avans modest față de anii anteriori, potrivit datelor transmise luni de INS. În 2021 acesta creștea cu peste 10%

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în perioada 1.I-31.XII.2022, comparativ cu perioada 1.I-31.XII.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,4%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzărilor de produse nealimentare (+4,5%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%), conform Hotnews.ro.

Decembrie 2022 comparativ cu noiembrie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 7,5%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+17,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%) și la vânzările de produse nealimentare (+2,2%).

Decembrie 2022 comparativ cu decembrie 2021

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2022, comparativ cu luna decembrie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,6%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+4,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,1%.