Sorin Lavric (AUR): Defrișările masive din pădurile românești generează o altă problemă – surparea drumurilor
Efectul defrișării pădurilor se reflectă în alunecări de teren dezastroase. Este și cazul Drumului Național 15, care în 2018 era în pericol de surpare. Patru ani mai târziu au fost investite 82 de milioane de euro în lucrări de reparații, însă drumul este într-o stare deplorabilă și impracticabil. Senatorul Sorin Lavric a luat atitudine în acest caz și s-a adresat ministrului Mediului, Apelor și Pădurilor, Tanczos Barna, în vederea gestionării și rezolvării problemei stringente.
„Ce a făcut Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor… am văzut. Întrebarea este: Ce anume face Ministerul pe care îl păstoriți pentru prevenirea efectului defrișărilor masive și anume surparea drumurilor”, întreabă senatorul AUR Sorin Lavric.
Până la finalizarea lucrărilor, pe Drumul Național 15 se circulă pe un singur sens de mers, alternativ. Lucrările ar urma să fie finalizate la jumătatea lunii iulie.
Se lucrează la pregătirea sistemului rutier în vederea executării de reparaţii cu mixtură asfaltică, pe sectorul cuprins între kilometrul 248+240 şi 280+100, între punctele pe care, anterior, au fost executate lucrări de eliminare a efectelor calamităţilor (alunecări de teren). Sunt vizate lucrări de refacere a terasamentelor (remediere tasări, burduşiri), precum şi reparaţii la nivelul îmbrăcăminţii asfaltice pe o suprafaţă totală de aproximativ 210.000 mp, din care peste 7.300 mp reprezintă reparaţii la partea de infrastructură a drumului.