Un bărbat din Brăila a făcut infarct când a văzut factura la gaze. Suma pe care o avea de plată la un apartament de 2 camere

Un brăilean a făcut infarct după ce s-a uitat pe factura la gaze și a văzut că trebuie să plătească 2.002 lei.

Brăileanul și-a strigat nemulțumirea printr-un mesaj adresat site-ului local infobraila.ro.

“Vă scriu în legătură cu facturile de gaz primită ieri. Este de speriat, în sensul că, pentru un consum aproape dublu față de luna noiembrie, s-a emis acum o factură de 10 ori mai mare. Vă dau exemplul meu, pentru un consum de 91 metri cubi luna trecută s-au plătit 283 de lei, iar acum, la 190 de metri cubi, trebuie să plătesc 2.000 de lei. Cum să plătesc eu această sumă, să fac rată la bancă? Dar lunile viitoare? Ce ne așteaptă?”, a scris bărbatul

Factura gaze luna decembrie 2021

Bărbatul ştia că preţurile au fost plafonate de guvern şi că nu ar trebui să primească o factură exagerat de mare. A avut însă surpriza să primească o factură de şapte ori mai mare, în condiţiile în care consumul doar se dublase.

Bărbatul a făcut infarct de supărare: „Soţia mea a chemat Salvarea, că mi s-a facut rău când am văzut. Noi murim de foame în casă şi ăştia îşi bat joc de noi! Medicii mi-au zis că am făcut infarct de supărare. Noroc că m-au dus la spital şi mi-au dat ceva care a dizolvat, nu ştiu eu exact, dar mi-au zis să mă feresc de supărări. Cum să mă feresc de nenorocirea care se abate peste noi în fiecare zi?!”, a mai povestit bărbatul.

Din aceleaşi motive, peste 3.000 de clienţi din Piteşti nu au achitat facturile către societatea de termoficare, existând riscul întreruperii furnizării gazelor către punctele termice.

„În aceste condiţii, există riscul ca Termo Calor să intre în imposibilitatea de a achita serviciile furnizorului de gaze, acesta putând sista oricând furnizarea gazelor naturale, ceea ce ar conduce la oprirea furnizării energiei termice către populaţia municipiului Piteşti, iar bugetul oraşului să suporte majorările pentru întârzieri la plată către furnizorul de gaze. De asemenea, există şi neplăcerea executării silite pentru cei 3.200 de rău-platnici”, se arată într-un comunicat al Primăriei Piteşti, citat de Agerpres.

Explicaţia ministrului Energiei pentru facturile mărite

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, spune că furnizorii de energie electrică și gaze naturale au greșit pentru că au emis facturi fără compensare sau fără plafonare. Astfel, mulți români s-au trezit datori cu sume uriașe. „Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva intenționat ca să își bată joc de oameni”, spune ministrul Virgil Popescu.

Ministrul afirmă că sunt furnizori care nu facturează corect, încasează mai mulți bani, apoi stornează facturile.

„Oamenii au nevoie de bani. Nu trebuie să le bage mâna în buzunar. Este suficient, este gata, ajunge. Trebuie să înceapă să-și facă treaba dacă n-au făcut-o până acum. În statul acesta există mai multe organe de control. Există Protecția Consumatorului care a acționat foarte repede, există Autoritatea de Reglementare în Energie, care ar trebui și ea să demareze un control, există Consiliul Concurenței pentru lucruri mai mari, dacă sunt înțelegeri de tip cartel și evident, există și Antifrauda, care și ea este la ANAF, care își ia este într-un control tematic absolut pe toată energia și așteptăm să vedem rezultate.

Eu cred că absolut toți toate instituțiile statului trebuie să lucreze mână în mână, împreună și cu noi, cu Ministerul Energiei, cu guvernul, în așa fel încât să se pună o dată ordine în această în această piață a energiei, în această facturare. Stau să mă gândesc dacă nu fac cumva așa intenționat ca să își bată joc de oameni… Să știți că seara stau să mă gândesc… Oare ce o fi așa greu să emiți facturi cum trebuie?”, conchide ministrul Energiei.