Se naște o nouă industrie. Cât costă reconversia unei mașini clasice în mașină electrică
Mașinile electrice sunt viitorul, însă electrificarea poate însemna trecutul pentru o întreagă industrie. Iar acest trend al electrificării poate aduce o nouă nișă: industria pentru conversia mașinilor vechi. Se dezvoltă pe mai multe etaje – de la servicii de bază, pentru mașini de volum, până la oferte pentru segmentul premium, în valoare de sute de mii de euro. Peste tot în Europa și în Statele Unite apar companii care transformă modele clasice în mașini electrice curate. Trecerea la tehnologia electrică oferă jucătorilor mici o nișă de oportunități. În acest proces, unele companii de conversie electrică reînvie mașinile clasice din anii 1960 pentru a fi conduse în orașe unde sunt restriciții de viteză sau interdicții legate de poluare. Există aproximativ 5 milioane de mașini clasice doar pe piața americană.La nivel global, sunt 2 miliarde de mașini cu motare cu ardere internă. Pentru mașini de colecție, mărci premium, se poate ajunge și la un cost de un milion de euro.„Am decis să reproiectăm și să refabricăm mașini clasice. Practic, destructurăm mașinile în fabrica în care ne aflăm astăzi, iar apoi restaurarea este completă, de la piuliță și șurub. Nu este doar o conversie. Este readucere a vehiculului la stadiul de nou și chiar mai mult de atât”, a declarat David Lorenz, CEO al unei astfel de companii.Sunt furnizorii de servicii pentru mașini rare, pe de o parte. Apoi, sunt firme precum compania franceză Transition-One, care oferă kituri simple pentru a electrifica modele de masă precum Fiat 500. Astfel, mașinile ieftine pot fi modernizate în patru ore pentru mai puțin de 8.000 de euro, ba chiar sub 5.000, dacă există o subvenție de stat. Ceea ce aceste firme au în comun este o căutare unor noi modalități de a-și extinde operațiunile – fie prin „kit-uri” de conversie a mașinilor vechi, de volum, oferite utilizatorilor ,
» Aflați mai multe informații aici.