Drumurile din România rămân cele mai însângerate din Europa
În cadrul unui studiu Eurostat, noile date arată că România își păstrează nefasta poziție de lider, în topul UE, al accidentelor fatale, iar progresele înregistrate în țară sunt departe de țintele asumate.
În prezent, șoselele României sunt adevărate drumuri ale morții. Și nici măcar asta nu mai poate fi considerată o exagerare menită să atragă atenția asupra unei probleme cotidiene. Nu, realitatea oferită de cifre reale chiar arată astfel, drumurile publice din țară sunt capcane pentru șoferii care pornesc la drum. Unii nu mai ajung la destinație și îngroașă statisticile și așa negre ale accidentelor din România.
În acest sens, Eurostat a publicat noi date referitoare la gravele accidente din țară, iar România continuă să fie o pată roșie pe harta Uniunii Europene. Cine priveşte harta cu accidentele fatale din UE, reușește să tragiă câteva concluzii rapide. Se vede o oarecare delimitare a fostei Cortine de Fier, rezultând într-o limită estică a Uniunii unde accidentele ucigaşe sunt mai multe.
Pe de altă parte, într-o țară precum Germania, faimoasă pentru absența limitelor de viteză de pe autostrăzi, harta este destul de albastră, sugerând un număr redus de accidente în teritoriu.
În culorile hărţii, România se remarcă în Uniunea Europeană mai ales prin faptul că întregul său teritoriu, cu excepția regiunii București – Ilfov (o regiune mai degrabă urbană, unde accidentele grave sunt mai puțin întâlnite) este roșu. Nicio altă țară din UE nu mai reușește această ”performanță”, nici măcar bulgarii, care o duc mai bine decât noi în două regiuni ale țării.
Astfel, România continuă să fie cap de afiș în acest top negru al Uniunii. Asta deși la nivelul blocului comunitar se desfășoară un program amplu de reducere a numărului deceselor de pe drumurile publice.
Vision Zero – program UE de reducere a accidentelor,
» Aflați mai multe informații aici.