În pas de melc pe Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. Pe o singură bandă
Clujenii sunt exasperaţi de aglomeraţia de pe Podul Porţelanului din Cluj-Napoca. Lucrările par să fi încremenit, iar traficul intens ne aminteşte de centrul oraşului de dinaintea pandemiei.
Clujenii care locuiesc în zona Podului Porţelanului se confruntă cu o privelişte zilnică de trafic intens într-o fostă zonă industrială a oraşului, unde traficul de pe Podul Porţelanului nu mai face faţă nevoilor şoferilor.
Lucrările repetate făcute de mântuială au stârnit conducătorii auto care sunt nevoiți să îl tranziteze. „Vă trimit un update care prezintă realitatea zilnică din zona respectivă. Motivul: să fie oare drobul de sare descoperit de către Diferit?”, ne scrie un clujean pe numărul de WhatApp al redacţiei.
În filmare se poate observa cum avansează lucrările la reabilitarea podului, iar faptul că se circulă pe o singură bandă in pas de melc aglomerează zona şi îngreunează traficul.
Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările începute în aprilie 2019 au fost realizate de societatea Diferit Cluj.
Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea a fost realizată de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost de 4 m, cu un singur fir de circulație.