Miza atacului “presei” asupra AUR: șantaj pentru banii din subvenția partidelor. Ei vor să facă spital

Miza atacului “presei” asupra AUR: șantaj pentru banii din subvenția partidelor. Ei vor să facă spital

Imediat după anunțarea rezultatelor alegerilor parlamentare televiziunile din România s-au înghesuit în a prezenta informații false cu privire la partidul AUR.

Totul a început chiar în seara numărării voturilor când la iRealitatea TV noua formațiune politică era dată la doar 3%, în condițiile în care numărătoarea finală i-a plasat pe locul IV cu peste 9% din voturile românilor. Nici o televiziune nu a oferit mai mult de 6% și cu toate acestea adevărul a ieșit la iveală: partidul AUR era deja un fenomen.

George Simion a reușit să elimine de pe scena politică doi premieri și un fost președinte de țară, adică PMP și PRO ROMÂNIA cu ALDE.

Fake News-urile au început din acel moment să fie o constantă în viața presei plătite de partide și acuzată apoi că nu a reușit să blocheze accesul unui partid ce nu face parte din sistem în parlamentul României.

Însă audiența presei TV și a celei scrise tradiționale se află în picaj liber. Rețele de socializare au preluat în forță misiunea mijloacelor de informare în masă și românii au la dispoziție mesaje din mai multe surse și pot discerne ce consideră că este corect, nu mai au nevoie de opiniile analiștilor de tarabă.

Nimeni nu mai crede în ceea ce se scrie.

Cam toate instituțiile media care lovesc în români sunt abonate la cele 50 de milioane de euro date ca și mită, sub forma unei subvenții, de către PNL, USR și UDMR. Dar acești bani nu au ajutat cu nimic partidele politice deoarece PNL s-a plasat undeva la 25% și USR pe la 15%.

Dezastrul a fost unul total deoarece performanța presei plătite a fost una scăzută. Acolo nu se mai află strategi care să gândească și mimetiști ce dau din gură fără să gândească: dacă a venit comanda ea nu se comentează ci se execută.

Partidul AUR este un partid puternic, bine organizat, cu membri și susținători destul de radicali și implicați în acțiuni. Cu cât lovești mai puternic în ei cu atât mai puternic devine partidul.

În timpul campaniei electorale presa a neglijat total mesajele venite din social media și care anunțau o victorie iminentă a noii formațiuni politice condusă cu mână de fier de către George Simion și Claudiu Târziu, cei doi copreședinți ai organizației.

Acum miza devine și mai mare: se fac presiuni ce depășesc limitele admise de către CNA pentru ca partidul AUR să vină cu coada între picioare pentru semnarea unor contracte de publicitate.

Practic miza discreditărilor o reprezintă o formă de șantaj mediatic pentru ca partidul AUR să vină să semneze contracte de publicitate politică cu presa în cauză.

Liderii partidului, George Simion și Claudiu Târziu, au anunțat deja public că refuză să dea bani la presă și că aceștia vor fi direcționați către construcția unui spital.

În ultimii patru ani câteva sute de milioane de euro au primit partidele politice sub formă de subvenție și rambursări din campania electorală. Sumele sunt cu adevărat amențitoare și permiteau cu siguranță dublarea alocațiilor copiilor.