Descoperire inedită! O planetă similară Pământului călătorește prin spațiu

Planeta nu a fost atrasă pe orbita unei stele, de aceea se deplasează prin spațiul cosmic cu o viteză uriașă.

Astronomii din Polonia și Statele Unite au identificat un tip deosebit de planetă, o categorie aparte din clasa „planetelor călătoare”, care nu fac parte dintr-un sistem solar.

Cele mai multe planete de acest fel descoperite până acum au dimensiuni foarte mari, făcând parte din clasa gigantelor gazoase, cum este și Jupiter. Aceasta însă are dimensiuni similare Terrei și este probabil o planetă telurică, nu gazoasă.

Planeta a fost descoperită cu ajutorul Observatorului Las Campanas din Chile și actuala ei traiectorie trece prin zona centrală a galaxiei noastre (în timp ce sistemul nostru solar se află la marginea galaxiei).

Cercetătorii precizează că și aceste planete călătoare se formează probabil tot în apropierea unei stele, dar sunt aruncate apoi în afara sistemului solar de forța gravitațională a obiectelor mai grele, care iau naștere în jurul lor.

Descoperirea a fost publicată în revista de specialitate Astrophysical Journal Letters.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: