10.000 de kilometri, prin 7 țări. Este trenul o soluție la criza containerelor?

Scumpirea substanțială a transportului maritim a determinat companiile europene să caute metode alternative pentru a aduce produse fabricate în China și pentru a trimite marfă către clienții chinezi. Iar soluția a venit de la trenurile de lung parcurs, care, pe lângă preț, oferă și avantajul unei perioade mai scurte de transport. Altădată neobișnuite, transporturile de marfă cu trenul între China și Europa au devenit mult mai frecvente în timpul pandemiei, deoarece companiile au fost nevoite să caute alternative la rutele maritime și aeriene care au devenit mai aglomerate și mult mai costisitoare, potrivit CNN. Astfel, dacă acum cinci ani erau opt trenuri pe zi între China și Europa, acum sunt 18 – 20 de trenuri pe zi, spun oficialii companiei naționale de căi ferate din Franța.Transporturile pe calea ferată sunt populare mai ales în rândul companiilor care trebuie să mute mărfuri perisabile, dar nu vor să plătească mai mult pentru a le transporta pe calea aerului. Și asta deoarece containerele pot ajunge din China în Europa în doar 20 de zile, în timp ce pe  mare călătoria poate dura până la 70 de zile din cauza perturbărilor cauzate de pandemie.Limitele transportului pe calea ferată  Însă și transportul pe calea ferată are limitările sale. Trenurile nu pot transportala fel de multe containere precum vapoarele și nu sunt imune la problemele logistice aduse de pandemie. Spre exemplu, un tren care a plecat din vestul Chinei a ajuns la Paris cu două săptămâni întârziere din cauza traficului aglomerat de pe calea ferată, a controalelor vamale îndelungate de la granița poloneză și a lipsei de mecanici de tren din Germania, cauzată de noul val al pandemiei.Lansat în 2011 ca parte a noului Drum al Mătăsii, transportul feroviar dintre China și Europa s-a extins rapid după ce pandemia a dat peste cap transporturile la nivel mondial,

 » Aflați mai multe informații aici.